Sami Sallinen
Tietoja puhujasta
Sami Sallinen on taktisen neuvottelun ja sanattoman viestinnän ammattilainen, puhuja, valmentaja ja tietokirjailija. Sami työskenteli pitkään Helsingin rikospoliisin huumerikosyksikössä, murharyhmässä, Supossa, sekä kansainvälisissä undercover- ja rikostutkintatehtävissä. Nyt pitkään yritysmaailmassa työskennellyt Sami puhuu haastavien vuorovaikutustilanteiden hallinnasta sekä sanattoman viestinnän hyödyntämisestä myynnissä ja neuvotteluissa.
Sanaton viestintä on ollut Samille tehokas työväline jo poliisivuosista lähtien. Rikostutkinnasta ja undercover –tehtävissä opitut taidot analysoida ja tulkita keskustelukumppanin tunteita ja ajatuksia sanattoman viestien merkeistä, on tehokas työväline myös yritysmaailman haasteissa. Vuodet ovat opettaneet, että se, joka pystyy tulkitsemaan oikein neuvottelukumppanin sanatonta viestintää, on aina askeleen edellä kaikissa kohtaamisissa.
Samin sanattoman viestinnän puheenvuorot ja koulutukset antavat konkreettisia keinoja hyödyntää sanatonta viestintää kaikissa kohtaamisissa ja ne antavat varmuudella uutta opittavaa kokeneillekin osaajille. Sami on kirjoittanut aiheesta suositut Kehokoodi kirjat (2019 ja 2021), ja hän on myös tuttu sanattoman viestinnän mediakommentaattori.
Uhkaavien ja haastavien asiakastilanteiden hallinta, on ollut Samin eritysosaamista jo yli 30 vuoden ajan. Tuhannet haastavat kohtaamiset ovat muodostaneet poikkeuksellisen vankan kokemuksen ja selkeän mallin hallita haastavia vuorovaikutustilanteita. Tämän päivän työelämässä, taito on tärkeämpi kuin koskaan. Ymmärrys siitä, mitä haastavasti käyttäytyvän henkilön mielessä tapahtuu, kuinka tämän tunnetasoihin pystytään vaikuttamaan ja miten hallita kiihkeäksi käynyt keskustelu, palvelee paitsi työntekijän hyvinvointia ja työmotivaatiota, myös yrityksen prosessitehokkuutta.
Erityisesti hänen esitelmänsä sopii myyntialan ammattilaisille, esimiehille, sote-alan ammattilaisille ja finanssialalle.
Luentojen aihealueita:
Hallitse uhkaava asiakastilanne
Taktinen neuvottelu – haastavan vuorovaikutustilanteen hallinta
Myy ja neuvottele paremmin –tulkitse sanatonta viestintää oikein
Asiakaspalaute
Arvosteluja ei vielä ole. Ole ensimmäinen, joka kirjoittaa yhden.