Mika D. Rubanovitsch

Mika D. Rubanovitsch

Kieli
Englanti
Ruotsi
Suomi
Kategoriat
Digitalisaatio
Myynti
Sukupuoli
Mies

Tietoja puhujasta

Mika D. Rubanovitsch, tunnettu myös nimellä Ruba, on Suomen johtava myyntivalmentaja, sparraaja ja maan menestynein myyntikirjailija. Hän on Johtajatiimin omistaja ja kauppatieteiden maisteri (KTM). Ruba on toiminut urallaan lukuisissa myynnin ja markkinoinnin johtotehtävissä sekä konsultoinut suomalaisia yrityksiä myynnin tehostamisessa. Hänet tunnetaan innostavana ja asiantuntevana kouluttajana ja konsulttina, joka tarjoaa korkean profiilin esimies- ja myyntitaitovalmennuksia, konsultointia sekä vaikuttajamyyntiä. Ruballa on yli 20 vuoden kokemus, prosessiosaaminen ja todennettu vaikuttavuus, ja hän pystyy esiintymään sujuvasti suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi.

 

Ruba valmistui kauppatieteiden maisteriksi Svenska Handelshögskolanista ennätysajassa 21-vuotiaana. Ennen yrittäjäksi ryhtymistään vuonna 2001 hän toimi muun muassa Hotelzon International Oy:n toimitusjohtajana, LetsBuyIt.com-yhtiön Euroopan kategoriajohtajana sekä myynti- ja kehitystehtävissä Tamrockilla, Luhdalla ja Tiedolla. Työnsä puolesta hän on asunut Chicagossa, Lyonissa, Tukholmassa ja Pariisissa.

 

Johtajatiimi on Ruban johdolla valmentanut menestyksekkäästi kymmeniä tuhansia myyjiä ja myynnin esimiehiä sekä konsultoinut yrityksiä myynnin tehostamisessa. Ruba on kirjoittanut 11 menestyskirjaa, joita on myyty maailmalla eKirjoineen yli 60 000 kappaletta. Hän harrastaa aktiivisesti liikuntaa ja juoksemista ja on alittanut maratonilla maagisen 3 tunnin rajan. Hän on kirjoittanut aiheesta kirjan “Bisnesatleetti”.

 

Ruban interaktiivisissa koulutuksissa osallistujat oppivat, miten myynnin johto ja myyjät voivat menestyä yhä kovenevassa B2B- ja B2C-ympäristössä. Vuorovaikutteinen valmennustapa takaa, että kaikki mieltä askarruttavat asiat käsitellään. Ruba saa kiitosta intohimoisesta ja selkeästä esiintymisestään erilaisissa valmennus- ja puhetilaisuuksissa sekä paikan päällä että virtuaalisesti. Hän on aktiivinen vaikuttajamyyjä, keskustelija ja keskustelun herättäjä eri kanavissa ja luo uusia megatrendejä, kuten “Pelastetaan Stocka” -ilmiö, “Suomi myy!” -seminaari sekä “Ostovallankumous”, “Myyntikapina”, “Myyntikanava” ja “Myyntipeli”. Hänen tavoitteenaan on myynnin arvostuksen nostaminen Suomessa.

 

Aiheet esimerkiksi

  • Ostovallankumous muuttaa myynnin digiaikakaudella
  • Digitalisaatio ja sosiaalinen myynti muuttavat ostamisen logiikkaa
  • Miten moderni myyntiorganisaatio vastaa asiakkaan muuttuneeseen ostokäyttäytymiseen?
  • Mitä on moderni myynnin johtaminen 2020-luvulla?
  • Etämyynnin valmennus