Katri Mustonen

Katri Mustonen

Kieli
Englanti
Suomi
Kategoriat
Asiakaspalvelu
Johtaminen
Muutosjohtaminen
Yhteistyö
Sukupuoli
Nainen

Tietoja puhujasta

Katri Mustonen on kehitysoptimisti johtaja, valmentaja ja tutkija.

 

Katri on filosofian tohtori, joka on väitöskirjassaan tutkinut perusterveydenhuollon muutosten vaikutuksia väestötasolla sekä toiminut kehittäjänä ja johtajana useissa terveydenhuollon organisaatioissa yli 15 vuoden ajan. Kokemus koostuu muutosjohtamisesta, lean-transformaatioista, palvelumuotoilusta sekä laatujohtamisesta niin pienissä kuin suurissa organisaatioissa. Jatkuva parahtaminen ja systemaattinen innovointi, sekä kokeileva kulttuuri organisaatiossa ovat avaimet kehityksen toteutukselle. Asiakkaan tarpeen kartoitus ja työntekijöiden osallisuus sekä prosessien sujuvuus ovat muutoksen kulmakivet.

 

Laaja kokemus asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisestä, sekä strategisten konseptien implementoinnissa tulokset ovat olleet onnistuneita ja jopa palkittuja. Kuitenkin taustalla kehitystyössä on aina monta yritystä ja erehdystä ja pitkän uran varrella näitä kokemuksia on monia jakaa. Kehittämisessä ei aina ole oikotietä onneen, ja kokeilemalla erilaisia vaihtoehtoja löytyy lopulta myös se voittajakonsepti. Luennoissaan Katri palaa sekä onnistumisen, että epäonnistumisen hetkiinsä, jotta kuulijat ymmärtäisivät syvemmin, mitkä tekijät voivat lopputulokseen vaikuttaa.

 

Kuulijan kannalta tärkeintä on ymmärtää, miten esitetyt muutokset ja kehitystoimenpiteet vaikuttavat heidän päivittäiseen työhönsä ja organisaation kokonaistavoitteisiin. Esityksissä korostuvat selkeys, relevanssi ja käytännönläheisyys, jotta kuulijat saavat yhteyden ideoiden ja omien tavoitteidensa välillä. ”Haluan varmistaa, että jokainen osallistuja voi tunnistaa, miten he voivat osallistua muutokseen ja mitä hyötyä siitä on heidän työssään. Tavoitteeni on luoda ympäristö, jossa kuulijat voivat esittää kysymyksiä, jakaa näkemyksiään ja tuntea itsensä osaksi prosessia.”

 

Muutoksen johtamisessa keskeistä on joustavuus ja sopeutuminen olosuhteisiin sekä avoin vuorovaikutus sekä yhteistyö organisaation sisällä, johon myös rohkaistaan. Lisäksi apuna tulee olla työkaluja ja menetelmiä, joiden avulla muutoksen tueksi voidaan tuoda selkeitä mittareita ja tavoitteita, mikä auttaa kaikilla tasoilla ymmärtämään edistystä ja onnistumisia. Tavoitteet ovatkin polttoainetta kehitykselle ja niihin pääseminen vaatii ennakointia sekä suunnitelmallisuutta.

Katri mieluusti lisää tutkimustietoa puheisiinsa käytännön kokemuksen lisäksi. ”Haluan tukea organisaatiota, jotka arvostavat asiakaslähtöisyyttä ja innovatiivista ajattelua strategisessa kehittämisessä. Tavoitteeni on inspiroida ja sitouttaa muutokseen.”

 

Aiheita

·        Muutosjohtaminen epävarmuudessa

·        Osaoptimoinnista kokonaisvaltaiseen asiakaskokemukseen

·        Tavoitteiden ohjaamana parempaan tuottavuuteen

·        Asiakastyytyväisyys tukee työntekijäkokemusta

·        Kehitys ja johtaminen etätyössä

·        Tulipalojen sammuttamisesta tasaiseen arkeen

·        Tavoitteista tuloksiin: miten rakentaa voittajatiimi

·        Asiakaspolun kuvaaminen, kehittäminen ja johtaminen

·        Lean- ja palvelumuotoilumenetelmät käytännössä

·        Laatujohtaminen ja poikkeamat kilpailuetuna